Vize školy
Chceme, aby vzdělávání odráželo potřeby občana společnosti 21. století. Ve vzdělávání se více zaměřujeme na získávání dovedností (tzv. kompetencí) potřebných pro aktivní občanský, profesní a osobní život, které vedou ke schopnostem postavit se současným i budoucím výzvám a hledat jejich kreativní řešení. Uplatňujeme postupy, které rozvíjejí potenciál každého jednotlivce.
Co je to podnikavost?
Podnikavostí rozumíme schopnost využívat příležitosti a nápady a vytvářet z nich hodnoty pro sebe i pro ostatní. Jejím základem je tvořivost, kritické myšlení a řešení problémů, iniciativa, vytrvalost a schopnost spolupracovat s ostatními s cílem plánovat a řídit projekty, které mají kulturní, společenskou nebo komerční hodnotu.
Koordinátoři podnikavosti na naší škole:
Mgr. Eva Plešová
Mgr. Josef Wolf
Mgr. Jarmila Kulová
Profil podnikavého absolventa – výchovně vzdělávací cíle
Žák školy je podporován v osobní iniciativě a angažovanosti; jsou u něho rozvíjeny takové dovednosti (kompetence), které vedou k rozvoji podnikavosti. Důraz je kladen na aktivní, místně zakotvené učení, spolupráci s komunitou a lokálním trhem práce. Dovednosti, jež absolvent školy získá, mu umožní lepší pracovní a společenské uplatnění v dalším životě a také lepší zvládání osobního života.
Základní rámec pro výchovu k podnikavosti vychází z těchto dokumentů:
- Evropský referenční rámec klíčových kompetencí pro celoživotní učení
- Rady Evropské unie ze dne 22. května 2018 o klíčových kompetencích pro celoživotní učení
- Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+EntreComp 4: The Entrepreneurship Competence Framework – Evropský rámec klíčové kompetence k podnikavosti (2016) – konkrétně popisuje klíčovou kompetenci k podnikavosti a jak s ní pracovat v praxi.
- EntreComp 4: The Entrepreneurship Competence Framework – Evropský rámec klíčové kompetence k podnikavosti (2016) Konkrétně popisuje klíčovou kompetenci k podnikavosti a jak s ní pracovat v praxi.
Profil učitele podnikavých žáků
Učitel podporuje žáka v jeho osobní iniciativě; zaměřuje se na rozvoj dovedností žáka vedoucí k podnikavosti. Ustupuje zájem učitele pouze o teoretické vzdělávání a posiluje svou snahu rozvíjet u žáků aktivní učení. Zaměřuje se na místně zakotvené učení, spolupráci s komunitou a lokálním trhem práce. Orientuje se na zvýšení dovedností žáka, ustupuje od preferování teoretických znalostí. Při posilování zmíněných dovedností využívá možností, které nabízí místní komunita (řemeslné dílny, drobní podnikatelé apod.).
Zařazuje metody práce, které podporují vlastní aktivitu žáků (projektové dny, exkurze, pobytové akce, semináře, přednášky a kurzy atd.).
K žákům přistupuje diferencovaně podle jejich zájmů a osobnostních predispozic. Oporou práce učitele je spolupráce s místní komunitou, která žákům zprostředkuje osobní zkušenost se společenskými i pracovními procesy a trhem práce. Učitel sleduje pokrok žáka při učení se jednotlivým dovednostem podle zpracované metodiky. Více zde.
Interaktivní EntreComp naší školy