Mladí stavitelé

V rámci vyučovacího předmětu Matematika v 7. ročníku pracovali žáci ve dvojicích se stavebnicí Kugeli, pomocí které se vžili na pár chvil do role stavitelů a architektů a sestavovali model rodinného domu, jehož plán měli k dispozici. Žáci pracovali ve dvojicích a každá dvojice řešila úkol svým originálním způsobem. Vznikaly tak zajímavé modely, které následně žáci využili při výpočtech plochy jednotlivých pokojů či celého rodinného domu. Cílem aktivity bylo rozvíjet představivost žáků pomocí reálných modelů objektů (čtverec, obdélník, lichoběžník, kosočtverec apod.) a porozumět vztahům mezi rozměry jednotlivých geometrických obrazců a jejich obvody či obsahy. Žáci se také seznámili s pojmem „měřítko plánu“ a počítali skutečné rozměry domu zakresleného na plánu. Více fotografií si prohlédněte zde.

Úniková hra Fakescape na naší škole

Dne 1. 4. 2019 se na naší škole uskutečnila akce s názvem Fakescape, která měla za úkol nás seznámit s tzv. hoaxy a fakenews. A pojala to velice zábavnou cestou, pomocí hry, ve které jsme byli v pozici novinářů v období prezidentských voleb v roce 2027 a měli jsme odhalit kandidáta, ze kterého se postupem času stával podvodník a po celou dobu hry nalhával nesprávné informace o jeho budoucí vládě. K cíli jsme postupovali různými kódy, šiframi a také mapou. Nakonec jsme padoucha téměř ve všech skupinkách odhalili a podařilo se nám rozluštit všechny klíče řešení. Hru jsme si náramně užili a zjistili jsme, čemu na internetu můžeme věřit a co všechno si máme ověřit předtím, než tomu budeme věnovat pozornost.

Kristýna Blechová, 9. ročník

Dne 1. 4. 2019 na naší školu přijela skupina studentů z Masarykovy univerzity, kteří nám přijeli předvést únikovou hru s názvem Fakescape, kde žáci devátého a osmého ročníku plnili úkoly v rolích novinářů. Ze začátku se žáci rozdělili do čtyř skupin, kde následně dostali obálku s úkolem. Jakmile splnili první úkol, přestoupili na další, pak dále na třetí a nakonec na čtvrtý konečný, ve kterém měli odhalit a zadržet podvodníka. Pro některé byla hra velmi lehká a pro některé naopak velmi složitá – třeba mně osobně přišla lehčí, protože jsme to s mým týmem zvládli velmi rychle. Hra zabavila všechny. Řešení záhad se nám velmi líbilo.

Natálie Šimšová, 9. ročník

Zde si prohlédněte několik fotografií z únikové hry.

  

15. schůze Zrcadlového parlamentu

27. 3. se uskutečnila 15. schůze našeho parlamentu. Na schůzi jsme si rozdali úkoly ohledně velikonoční akce pro 1. stupeň, která se bude konat zanedlouho. Zkontrolovali jsme, jestli všichni donesli to, co měli donést. Pak jsme začali řešit to, jak rozdělit děti do skupin. Také jsme si vyzkoušeli, jestli jdou vyluštit hádanky a úkoly, které jsme si na tuto akci připravili.

Museli jsme se také vyrovnat s jedním velkým zklamáním, a to odchodem jednoho našeho aktivního člena parlamentu Michaelou Masjakovou. Novým zástupcem 7. třídy byl zvolen David Růžička.

Samuel Weiser, zástupce V. třídy

Výlet žáků 9. ročníku k Hraběcí studánce

Středeční dopoledne strávili žáci 9. ročníku procházkou po Muchově stezce z Božic k Hraběcí studánce v přírodní rezervaci Karlov. Při vycházky si užívali nejen pobytu na čerstvém vzduchu, ale hlavně pozorovali okolní přírodu, která je bohužel mnohokrát zohyzděna odpadky, které při svých návštěvách zanechávají lidé. Někteří žáci tuto vycházku využili pro pořízení unikátních fotografií, které dokumentují bezohledné chování některých našich spoluobčanů při pobytu v přírodě. Tyto fotografie budou následně hodnoceny při fotografické soutěži „Odpadky v našem okolí“. Několik dalších fotografií z výletu si prohlédněte zde.

Okresní kolo recitační soutěže

V úterý 26. 3. 2019 se naše dvě žákyně I. stupně Sofie Reischlová  (2.třída) a Jana Kožnarová (4. třída) zúčastnily okresního kola recitační soutěže ve Znojmě. Příjemné prostředí znojemského besedního domu přispělo k poeticky strávenému dopoledni a naše dívky skvěle reprezentovaly školu recitačními dovednostmi a obohatily program 1. a 2. kategorie této milé soutěže. Děvčatům děkujeme. Zde několik fotek ze soutěže.

Mgr. Edita Wolfová

Botanická vycházka našich sedmáků

Dne 20. 3. 2019 se 7. ročník společně s paní učitelkou Taušovou a paní asistentkou Růžičkovou zúčastnil procházky na Hraběcí studánku ve Starém Karlově. Cestou jsme narazili na různé druhy rostlin a také jsme našli mládě zajíce. U studánky jsme se napili čerstvé vody. Akce se nám moc líbila.
Monika Tóthová

Školní kolo Matematického klokana

Mezinárodně koordinované soutěže Matematický klokan, jejímž pořadatelem v ČR je Jednota českých matematiků a fyziků ve spolupráci s Katedrou matematiky PdF UP a Katedrou algebry a geometrie PřF UP v Olomouci, se naše škola účastní již tradičně každý rok. Letošní jubilejní 25. ročník této soutěže proběhl v pátek dne 22. března. I letos soutěžili naši žáci ve čtyřech kategoriích, a to v kategoriích Cvrček (žáci 2. a 3. ročníku), Klokánek (žáci 4. a 5. ročníku), Benjamín (žáci 6. a 7. ročníku) a Kadet (žáci 8. a 9. ročníku). Školního kola se zúčastnilo celkem 78 žáků naší školy, kteří během 60 minut řešili netradiční úlohy různých obtížností, při kterých museli využívat nejen svých matematických znalostí, ale především logického uvažování. Mezi nejúspěšnější řešitele v letošním ročníku této matematické soutěže patří Samuel Weiser, Rudolf Chlad a Jana Kožnarová. Doufejme, že získané počty bodů budou dostačující pro postup našich žáků do vyššího kola soutěže.

Zde k nahlédnutí několik fotek z Matematického klokana.

Objevy a vynálezy lidstva

V pátek 22. března probíhala výuka vlastivědy v 5. ročníku a fyziky v 7. ročníku v podobném duchu. Obě třídy si vyzkoušely práci v týmu při hře zaměřené na významné objevy a vynálezy lidstva. Úkolem žáků bylo nejen zjistit potřebné informace o zajímavých objevech významných vědců celého světa, ale také prezentovat své výsledky před svými spolužáky. Nebyly tedy důležité pouze znalosti a vědomosti, ale také schopnost správně si rozdělit práci v týmu, spolupracovat při řešení problémů a následně před svými spolužáky obhájit svůj názor na to, který vynález či objev je pro lidstvo nejvýznamnější. Vyzkoušejte si odpovědět na některé otázky, které žáci při své práci řešili kliknutím na tento odkaz!