Masopustní karneval

Žáci 4. a 5. ročníku připravili pro mladší žáky masopustní karneval v duchu Zero Waste (druhá šance pro použité věci, žádný nebo minimální odpad, ochrana životního prostředí, recyklace). Pracovat v týmech, připravit adekvátní vzdělávací a pohybové aktivity, vyrobit recyklomasky a kulisy, vzaly tyto třídy zodpovědně. Jejich náročná příprava trvala dva měsíce. Připravené aktivity si museli i sami organizovat a moderovat. Svými nápady a pozitivním přístupem měli inspirovat a motivovat mladší žáky k hravému vzdělávání v dalších letech. Moc děkujeme žákům i rodičům za nápadité a k naší přírodě ohleduplně vyrobené masky. Komentáře k akci i sestřih tohoto zábavného dopoledne vám nabízíme ve fotogalerii.

Komentáře a postřehy žáků:

Blížil se karneval, rozdělili jsme se do skupin a nosili si do školy věci a pomalu se chystali – plakáty, výzdobu, aktivity. Dorien

14.2. byl sice sv. Valentýn, ale my jsme měli ve škole masopustní karneval. Ráno jsme se přišli normálně do školy a po zvonění jsme šli do haly a odnesli si tam vše, co jsme měli předem připravené. Příprava – výzdoba – krátká svačinka – začínáme. Dveře se otevřely – přišly nádherné kostýmy! Hedvika

Masopust byl letos zvláštní tím, že vše bylo z recyklovaných věcí (ozdoby, aktivity, masky). Klára

Chystali jsme si v hale vše, co budeme potřebovat, paní učitelka nám k tomu pouštěla písničky. Žáci vypadali na konci spokojeně. Julie

Dne 14. února se konal Masopustní karneval, který pořádala 4. a 5. třída. My a 5. třída jsme šli do haly v 7:45 vše nachystat. V 9:00 akce začala, přišlo tam kolem 50 dětí od 1. třídy až do 3. třídy. Děti došly v recyklovaných maskách, které si samy s rodiči vyrobily. Plnily úkoly, jak sportovní i logické. Já se spolužáky byl u stanoviště florbalu. Děti si prošly všech 10 stanovišť, potom jsme měli diskotéku. Po diskotéce proběhla soutěž o nejlepší recy masku. Masky byly úžasné a všichni dostali ocenění. Při odchodu z haly každé soutěžící dítě mělo ohodnotit celou akci. Moc se mi to líbilo a těším se na další rok.  (Jonáš Lössl, 4. třída)

14. 2. na Valentýna byl Masopustní karneval, museli jsme si obléct recy masky. Prováděli to 4. a 5. třída pro 1., 2. a 3. třídu. Dělali jsme pět stanovišť a 5 stanovišť dělala 5. třída. Připravovali jsme to docela dlouho, každý den jsme se snažili něco udělat. Pár dní před karnevalem jsme začali nosit materiál. Když se vše zpracovalo, tak jsme si před tabulí ukázali, jak bychom to udělali. Další den byl karneval. Byla jsem za Wednesday. Ráno jsme přišli do školy a šli do haly vše nachystat a během chystání paní učitelka zapla mikrofon a pustila písničky. Až jsme vše nachystali, tak paní učitelky pustily děti. Dětí bylo kolem 50, potom jsme se představili a 1. 2. a 3. třída museli plnit úkoly. Hrozně moc mě bavilo vysvětlovat. Až vše děti obešly a splnily úkoly, tak jsme tancovali, hráli hry. Až úplně všichni udělali úkoly, tak se šli vybrat nejlepší recy masky, nejvíce se mi líbila lednička a muchomůrka. Když se vybrali výherci, tak 1., 2. a 3. třída dostali víčka, které museli hodit do láhví, jedna byla, že se jim líbila tahle akce a druhá, že se jim nelíbila. Dvě víčka byla v láhvi, že se jim to nelíbilo, jinak všechna byla v láhvi, že se jim to líbilo. Až 1. až 3. třída odešla, začali jsme uklízet. Jak jsme uklízeli, tak jsme třídili odpad a po cestě do školy vše vyhodili do kontejnerů. Ve škole jsme si povídali o tom, jak se nám to líbilo. Jak jsme si dopovídali, tak jsme šli domů. (Elisabeth Axenkopf, 4. třída)

V hale jsme si vše nachystali. Zkoušeli jsme, jestli atrakce fungují, jak by měly. Děti na konci dostaly víčka, které měly házet do usměvavé krabice nebo zamračené. Dostali jsme za odměnu bonbóny, byly moc dobré. Petr

V hale jsme si připravovali náš koutek, potom jsme lepili výzdobu – klauny, řetězy. Děti soutěžily a spolupracovaly. Byly hodné. Dominik

Paní učitelky představovaly naše masky a potom masky ostatních. Hurá, hurá! Žáci běželi ke stanovišti, které je nejvíc lákalo. Michaela

První, druhá, třetí třída se rozběhla ke stanovištím. Žáci plnili úkoly, když je splnili, dostali razítko, potom ještě památeční placku a sladkost. Liliana

Na začátku jsme byli nervózní. Pak jsme zjistili, že to není tak strašné. Jan

Báli jsme se, jestli to bude pro žáky dobré. Ptali se nás a my jsme jim to vysvětlovali. Byl jsem na konci akce unavený. Jiří.

Měli jsme aktivitu, Shoď pyramidu, hrozně jsme se u toho nadřeli, ale zvládli jsme to. Byla tam spousta krásných masek. Dominika

Náš úkol Zahrej si na detektiva (luštění) žáci moc nechápali, museli jsme jim to vysvětlovat pořád dokola. Potom nás bolelo v krku, ale i tak to byla zábava. Upřímně mě fascinovalo, co vše žáci s rodiči vymysleli a vyrobili. Dostali jsme odměnu a pochvalu. Den jsme si užili. Hana

Hra tancování – našli jsme si dvojici a dostali kousek papíru. Tancovali jsme na něm, po čase se papírek zmenšoval. Byla to paráda. Gabriela

Když některé děti nevěděly, tak jsme jim poradili. Před úklidem bylo vyhlášení soutěže o nejlepší recyklomasku. Jakub

Byli jsme rádi, že se karneval líbil. Matěj

Je mi líto, že už žádný masopust chystat nebudeme. Předáme tak štafetu mladším dětem. Jsem rád, že jsme měli možnost něco takového nachystat. Pavel

Mgr. Jitka Pražáková

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.