Jak rozvíjíme čtenářskou gramotnost ve 2. ročníku

Naši druháci toho zažili už hodně.  V loňském školním roce krátce po pololetí, sotva se pokochali prvním vysvědčením, se uzavřely z hygienických důvodů školy.  Na posledních 5 týdnů už se do lavic všichni nevrátili.

Jako druháci slavnostně nastoupili všichni, plni očekávání, co nového se letos naučí. Přišlo to znovu.  Všechno jsme ale překonali. Konečně jsme opět všichni spolu v lavicích.

Postupně doháníme vše, co je ještě potřeba, přidáváme nové poznatky a dovednosti a hlavně čteme. Vždyť právě čtením získáváme mnoho nových znalostí. Kdo hodně čte, hodně toho ví a zná. V naší čítance je spousta zajímavých textů. Nejvíc je však v oblibě individuální četba, kdy si děti vyberou knížku, a tu si postupně celou přečtou. Čteme v lavici, na koberci, v hodinách, některé děti nemohou odolat a čtou i o přestávce.  K přečtené knížce potom vypracují čtenářský list, který si zakládají do svých složek. Našim největším čtenářem je zatím Mireček Toman. Má přečtených už 12 knížek s krásně vyplněnými čtenářskými listy.

Chceme tímto moc poděkovat za zapůjčení dětské literatury z místní knihovny v Šanově. Skvělý výběr textů určitě hodně přispěl k tomu, že po knížce sáhli i ti, co zatím četbu neměli moc v oblibě.

Mgr. Marie Fodorová

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.